У 1994 році закінчила Чернівецький державний університет, Спеціальність «Романо-германська філологія», Кваліфікація - Філолог- романіст, викладач французької мови та літератури.
У 2006 - 2009 рр. навчалась в аспірантурі Київського національного лінгвістичного університету, У 2009 захистила дисертацію на тему “ Формування граматичної компетенції майбутніх викладачів французької мови з комп’ютерною підтримкою”., в результаті чого присужено науковий ступінь кандидата педагогічних наук зі спеціальності 13.00.02 – Теорія і методика навчання: романські мови.
У 2012 присвоєно вчене звання доцента кафедри романської філології та перекладу.
1) Rusnak Diana The developping to future french teachers of ethno-sociocultural competence using media advertising // Development of modern science: the experience of European countries and prospects for Ukraine: monograph / edited by authors. – 2st ed. – Riga, Latvia: “Baltija Publishing”, 2019. Р. 147-166
2) Oksana Bigych, Diana Rusnak Authentic media resources as means of formation of intercultural communicative competence for prospective french language teachers / lecturers. Innovative scientific researches: European development trends and regional aspect. 1st ed. Riga, Latvia : “Baltija Publishing”, 2020. P. 20 – 38. ISBN: 978-9934-588-38-9
1) Бігич, О. Б., Руснак, Д. А. Сучасні технології та засоби формування іншомовної компетентності в письмі: колективна монографія. К.: Видавничий центр КНЛУ, 2023. 152 с. ISBN 978-966-638 -359-7 http://rep.knlu.edu.ua/xmlui/handle/787878787/3092
2 Руснак Д.А. Формування медіакомпетентності у майбутніх учителів / викладачів французької мови / Д.А. Руснак // Компетентність в аудіюванні майбутнього вчителя іспанської та французької мов: теорія і практика формування : Колективна монографія / Бігич О.Б., Майєр Н.В., Руснак Д.А., Яковенко-Глушенкова Ж.В. / заг. і наук ред. : Бігич О.Б. – К. : Вид.центр КНЛУ, 2015. – С. 90 -167
3. Руснак Д.А Сценарії позааудиторних західів для студентів-філологів // Теорія і практика проведення позакласної роботи з іноземної мови: сценарії французькою й іспанською мовами: Колективна монографія / Бігич О.Б., Майер Н.В., Руснак Д.А./ за заг.і.наук.ред. Бігич О.Б.. – К. : Вид.центр КНЛУ, 2016 . – С. 44 - 76.
4. Руснак Д.А Мобільний кейс "Реклама як засіб формування міжкультурної компетентності: гендерні, вікові й етнічні стереотипи" для майбутніх учителів/ викладачів французької мови // Кейсова і подкаст технології формування міжкультурної компетентності: Колективна монографія / Бігич О.Б., Руснак Д.А./ за заг.і.наук.ред. Бігич О.Б.. – К. : Вид.центр КНЛУ, 2017 . – С. 22-91
1)Практикум з методики навчання французької мови і літератури у закладах загальної середньої освіти: навчальний посібник./ укл. Лабінська Б.І., Руснак Д.А. Чернівці, Чернівецьк. нац. ун-т ім. Ю.Федьковича, 2019. 208 с.
2) Комунікативна граматика = grammaire en contexte : навч. посібник / укл. Д.А.Руснак, О.О Матвєєва. Чернівці : Чернівецький нац. ун-т, 2021. 120 с.
3) Cours de didactique du français langue étrangère à l’école secondaire (Курс з методики навчання французької мови і літератури у закладах загальної середньої освіти) : навч. посібник / укл. Д.А. Руснак. Чернівці: Чернівец. нац. ун-т ім. Ю. Федьковича 2021. 205 с.
4) Матвєєва О.О., Руснак Д.А. Французька мова: навч. посібник для студентів, що вивчають французьку як другу іноземну (1 рік навчання). Уклад.: О.О. Матвєєва, Д.А. Руснак. Чернівці. Чернівец. нац. ун-т ім. Ю. Федьковича, 2023. 136 с.
5) Драненко Г. Ф., Стефурак О.В., Руснак Д.А. Французька мова для магістрів. Дослідження. Розуміння. Аналіз. Переклад. Редагування (французькою мовою). Видання видавництва "Рута", 2024. https://archer.chnu.edu.ua/xmlui/handle/123456789/9543
Бігич, О.Б, Руснак, Д.А. Автентичні медіа-ресурси як засіб формування у міжкультурної комунікативної компетентності. майбутніх учителів французької мови Інформаційні технології і засоби навчання, 70 (2), 2019. С. 165-179. DOI: https://doi.org/10.33407/itlt.v70i2.2440
1) D. A. Rusnak. Les contenus spécifiques de l’enseignement interculturel de futurs enseignats de FLE : stéréotypes de genre. Науковий вісник Київського національного лінгвістичного університету . Серія Педагогіка та психологія Вип. 28. Київ: Видавничий центр КНЛУ, 2018. С.133-139. ICV : 71.23
2) D. A. Rusnak Exploiter la dimension culturelle de la publicité iconique pour l’enseignement interculturel des futurs enseignants de FLE . Науковий вісник Київського національного лінгвістичного університету. Серія Педагогіка та психологія. Вип. 29. Київ: Видавничий центр КНЛУ, 2018. С. 72-82 ICV : 71.23
3) Діана Руснак Медіареклама як засіб формування етносоціокультурної компетентності у майбутніх учителів / викладачів французької мови. Науковий вісник Чернівецького університету : Збірник наукових праць. Вип. 807: Романо-слов’янський дискурс. Чернівці: Чернівецький ун-т, 2018. С. 114-119
4) D. A. Rusnak. Dimension sociolinguistique de l’enseignement interculturel des futur.e.s enseignant.e.s de FLE. Науковий вісник Київського національного лінгвістичного університету . Серія Педагогіка та психологія Вип. 30. Київ: Видавничий центр КНЛУ, 2019. С. 78-85 ICV : 71.23
5) D. A. Rusnak. Didactiser un document mediatique afin de developper une competence de communication interculturelle en classe de FLE// Науковий вісник Київського національного лінгвістичного університету. Серія Педагогіка та психологія. Вип. 31. Київ: Видавничий центр КНЛУ, 2019. С. 103-110 ICV : 71.23
6) Rusnak D. A.. L’enseignement integré de la langue et de la culture des futurs enseignants de FLE avec support sur le dessin d’humour Науковий вісник Київського національного лінгвістичного університету. Серія Педагогіка та психологія. Вип. 33. ( с 47-56) Київ: Видавничий центр КНЛУ, 2020. Доступ :http://visnyk-pedagogy.knlu.edu.ua/article/view/221679
7) Руснак Д.А. Формування міжкультурної комунікативної компетентності у майбутніх вчителів французької мови: гендерні стереотипи (методична розробка) DOI: https://doi.org/10.32589/1817-8510.2020.3.219980 ISSN 1817-8510 (print) ISSN (online) 2616-776X
8) Руснак Д., Смірнова М., Матвєєва О. Médier un document publicitaire dans le but de sensibiliser à l’Autre. Питання літературознавства: Accueillir l’Autre dans sa langue. La traduction comme dispositif de médiation [Прийняти Іншого у своїй мові. Переклад як диспозитив медіації] / гол. ред. О. В. Червінська, упоряд. Г. Ф. Драненко і Р. А. Дзик. Чернівці : Чернівецький нац. ун-т, 2021. No 103. С.257 - 276.http://doi.org/10.31861/pytlit2021.103.257 ISSN 2306-2908
9) Руснак Д., Матвєєва О. Програма навчальної дисципліни “Граматика основної мови (французької)”. Науковий вісник Київського національного лінгвістичного університету. Серія Педагогіка та психологія. Вип. 34. (с. 152-160). Київ: Видавничий центр КНЛУ, 2021. DOI: https://doi.org/10.32589/2412-9283.34.2021.236971
10) Д. Руснак Сучасні технології та засоби навчання французькомовного письма студентів мовних спеціальностей Науковий вісник Київського національного лінгвістичного університету. Серія Педагогіка та психологія. Том. 38. ( с 50-58) Київ: Видавничий центр КНЛУ, 2023. https://orcid.org/0000-0002-3057-1547 DOI: https://doi.org/10.32589/2412-9283.38.2023.284427
1) Бігич, О.Б, Руснак, Д.А. Різновиди автентичних медіа-ресурсів як засобів формування у майбутніх учителів французької мови міжкультурної комунікативної компетентності (с. 150-154) / International scientific and practical « Issues of modern philology in the context of the interaction of languages and cultures » : conferece proceeding, December 27-28, 2019. Venice : Izdevnieciba “Baltija Publishing”, 2019. 213 pages.
2) Rusnak D. A., Savka I. I. The use of online educational resources in the process of developing students' French-speaking receptive competence. (p. 220-222). The latest development trends in philological science and education (February 7–8, 2024. Riga, the Republic of Latvia): International scientific conference. Riga, Latvia : Baltija Publishing, 2024. 228 pages.
1) D. Rusnak. Exploitation des stéréotypes en tant que contenus spécifique de l’enseignement interculturel des futurs professeurs de FLE en Ukraine (p.180 – 181) : Actes du 2ième Colloque international francophone en Ukraine 3-4 octobre 2018. 225 p.
2) Руснак Діана Формування етносоціокультурної компетентності у майбутніх викладачів французької мови засобами медійної реклами (с.138-141) / Збірник тез доповідей [електронний ресурс] ІІІ міжнародної науково-практичної інтернет-конференції «Іноземна мова у професійній підготовці спеціалістів: проблеми та стратегії». Кропивницький: РВВ ЦДПУ ім. В. Винниченка, 2019. 271 с.
3)Руснак Д. А. Соціолінгвістичний аспект формування міжкультурної компетентності у майбутніх учителів французької мови. // Психологія та педагогіка у ХХІ столітті: Перспективні та пріоритетні напрямки досліджень: матеріали міжнародної науково-практичної конференції (м. Київ 31 травня – 1 червня 2019 року). К.: ГО «Київська наукова організація педагогіки та психології, 2019. с. 45-48
4) Руснак Діана. Переваги використання соціальної реклами для формування у студентів міжкультурної комунікативної компетентності (с.113-116) / / Збірник тез доповідей [Електронний ресурс] IV Міжнародної науково-практичної інтернет-конференції «Іноземна мова у професійній підготовці спеціалістів: проблеми та стратегії». – Кропивницький: РВВ ЦДПУ ім. В. Винниченка, 2020. 238 с.
5) Руснак Д.А. Навчання міжкультурного спілкування майбутніх учителів французької мови: соціолінгвістичний аспект (с. 466-468) «Ad orbem per linguas. До світу через мови». Матеріали Міжнародної науково-практичної конференції «Світ як інтертекст», 17–18 червня 2020 року. Київ: Видавничий центр КНЛУ, 2020. 544 с.
:)6). Руснак Д.А. Гумористичний малюнок як засіб формування у майбутніх вчителів французької мови міжкультурної свідомості. (с 334-336). [Електронний ресурс] «Ad orbem per linguas. До світу через мови». Матеріали Міжнародної науково-практичної відеоконференції «Світ цінностей і цінності усвіті»,13–14травня 2021 року. Київ: Видавничий центр КНЛУ, 2021. 634с.
7) Руснак Д.А, Смірнова М.Р., Матвєєва О.О., Медіація рекламних текстів як засіб формування у студентів міжкультурної комунікативної компетентнрситі. Франкофонія в умовах глобалізації та полікультурності світу : збірник тез IV Міжнародної науково-практичної конференції / Тернопільський національний педагогічний університет імені Володимира Гнатюка. Тернопіль:ТНПУ імені Володимира Гнатюка, 2022. С. 44-46
8) Руснак Д.А, Матвєєва О.О., Використання технології інтегрованого навчання мови і культури в процесі формування у студентів франкомовної граматичної компетентності . Збірник тез доповідей [Електронний ресурс] ІIМіжнародної науково-практичної інтернет-конференції «Професійна діяльність вчителів: проблеми та стратегії». Кропивницький: ТОВ «Полімед-Сервіс»,2023. 82 с. https://646155c3-0e22-4ab2-a894-021440f5a83a.filesusr.com/ugd/1d8c6d_050dbfec8b5f4c3f9de1133c6990bbee.pdf
1) Падурару А. Методика використання ігрових технологій у процесі формування лексичної компетентності в учнів ЗЗСО. (науковий керівник - доц. Руснак Д.А.). Матеріали студентської наукової конференції Чернівецького національного університету (22–23 квітня 2020 року). Факультет іноземних мов. – Чернівці : Чернівец. нац. ун-т ім. Ю. Федьковича, 2020. c 233-234
2) Стойка М. Використання різних видів наочності у процесі формування іншомовної граматичної компетентності в учнів початкової школи. (науковий керівник - доц. Руснак Д.А.). Матеріали студентської наукової конференції Чернівецького національного університету (16–17 квітня 2020 року). Факультет іноземних мов. – Чернівці : Чернівец. нац. ун-т ім. Ю. Федьковича, 2020. c 275 -276
3) Савка І. Л. Особливості формування іншомовної лінгвістичної компетентності у студентів ЗВО шляхом використання онлайн ресурсів. (науковий керівник - доц. Руснак Д.А.). Матеріали студентської наукової конференції Чернівецького національного університету (16 –17 квітня 2024 року). Факультет іноземних мов. – Чернівці : Чернівец. нац. ун-т ім. Ю. Федьковича, 2024.
4) Дана Тетеля Інтегрований підхід до навчання іноземних мов учнів базової середньої школи. (науковий керівник - доц. Руснак Д.А.). Матеріали студентської наукової конференції Чернівецького національного університету (16–17 квітня 2024 року). Факультет іноземних мов. – Чернівці : Чернівец. нац. ун-т ім. Ю. Федьковича, 2024.
5) Цуркан Роман Використання технології «Читання і письмо для розвитку критичного мислення» у навчанні іноземних мов і культур. (науковий керівник - доц. Руснак Д.А.). Матеріали студентської наукової конференції Чернівецького національного університету (16–17 квітня 2024 року). Факультет іноземних мов. – Чернівці : Чернівец. нац. ун-т ім. Ю. Федьковича, 2024.
1) Стажування в обсязі 6 кредитів (180 год) у Національній Академії педагогічних наук України; ДЗВО «Інститут менеджменту освіти»; Центральний інститут післядипломної освіти на тему «Психологічна майстерня гармонійних міжособистісних стосунків учасників освітнього процесу». Свідоцтво СП 35830447/1867-22 від 23.09.2022
2) Наукове-методичне стажування у Лотаринзькому Університеті (Мец-Нансі, Франція) за темою «Франко-українські дидактичні зустрічі» в обсязі 2 кредитів (60 годин) з 30/06/2022 по 15.07.2022. Сертифікат від 15.07.2022.
3) Проходження онлайн-курсу «MOOC CERTICEscol» в обсязі 30 годин (1 кредит), організованого Університетською Агенцію Франкофонія (AUF) та Паризьким університетом Cy Sergy Paris Université з 12.10.21 по 27.12.21. Сертифікат № 5966892932641353
4) Дистанційне стажування у Міжнародному центрі підвищення кваліфікації Francophonia (м. Ніца, Франція) лютий - травень 2021. Теми: L'interculturalité en classe de langue; Trucs et astuces pour enseigner le lexique ; Le court métrage en classe de FLE : pourquoi et comment le travailler ; L'écriture créative, spéciale Francophonie; Activités ludiques brèves en classe en FLE. Humour quand tu nous tiens » ou comment aborder et intégrer l'humour dans la classe de FLE; Accompagner vos apprenants à l’expression orale ; La méthode de correction verbo-tonale. Сертифікати від 18.03.2021 / 20.04.2021/ 06.05.2021/ 03.07.2021
5) Cтажування в обсязі 3 кредити (90 год) на тему: «Основи користування Moodle» (10.03.2020 – 02.04.2020, Чернівецький національний університет імені Юрія Федьковича). Сертифікат від 2 квітня 2020
6) Проходження онлайн-курсу «Moi, prof de FLE» («Я, викладач французької мови») Université de Liège (Belgique) = Лієжский університет (Бельгія) (7.02.2019 - 21.02.2019). Сертифікат від 21.02.2019